čtvrtek 19. ledna 2017

Z knihkupectví: Počítání


Rozhodně nejbarevnější kniha v knihovničce malého čtenáře. POČÍTÁNÍ finské ilustrátorky a designérky oblečení a hraček Aino-Maiji Metsoly jsem pořídila po přečtení dobrých recenzí. Líbilo se mi také, že autorka myslela už na děti od jednoho roku. Od knihy jsem moc očekávala, a když jsem ji pak konečně vybalila z krabice, byla jsem trochu na rozpacích. Na první dojem na mě totiž působila přeplácaně, připadalo mi, že příliš hýří barvami a obrázky jsou až moc natěsnané. Říkala jsem si, že se človíček bude mezi obrázky špatně orientovat a že ho křiklavost bude mást. Jak jsem se spletla. Jakmile jsme se do knihy ponořili, veškeré pochyby byly ty tam! Tak tentokrát u něj kniha vyhrála na první čtení, u mě až na druhé. :-)


Pevné stránky jsou plné políček s obrázky zvířat, rostlin, oblečení či dopravních prostředků. Některá políčka mají odklápěcí okénka, pod kterými se skrývá varianta obrázku s otázkou, úkolem nebo oznámením. 


Je více způsobů, jak knihu číst. Buď si můžete jednoduše prohlížet a popisovat obrázky, nebo zapojit otázky, či hledat a počítat předměty. Titul je skutečně koncipován jako první počítání pro nejmenší děti  od jedné do deseti. 


Náš malý čtenář se ihned chytl na okénka s otázkami. Liška si potřebuje zdřímnout. Najdeš jí nějaký strom, pod kterým si může pospat? píše se pod prvním okénkem a chlapeček okamžitě vyhledal na druhé stránce lišce strom. Fascinují ho také políčka s okénky, pod kterými se oproti hlavnímu obrázku skrývá něco navíc  pak je donekonečna srovnává. Určená kategorie dětem od jednoho roku skutečně sedí. Dítě prožije nespočet čtení, při kterých znovuobjevuje za okénky, postupně začíná chápat souvislosti a propojení mezi jednotlivými stránkami a také třeba počítat (ukaž všechny slony / ukaž pět slonů).


Kniha je dle našeho názoru velmi povedená, pro děti líbivá, a má ještě jeden bonus navíc, dokáže tak zaujmout, že se malý čtenář dokáže mlčky sám začíst... :-) Určitě doporučuji. 

Jaké knihy pro nejmenší s populárními okénky oslovily vás? Podělte se o vaše tipy v komentářích, děkujeme! :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí čtenáři blogu, děkujeme za vaše komentáře, tipy a postřehy.