pondělí 24. dubna 2017

Zdědili jsme: Veselý červenec


Představujeme nové kamarády malého čtenáře  to je Jirka s Věrkou a jejich zvířectvo, další poklad z hromádky zděděných knih. Nejprve jsme ji nechali trochu vyspravit, aby nám při čtení držela pohromadě. Po opravě jsme ji zkusili nabídnout k předčítání  přece jen v ní bylo na človíčka o kapku více textu než obvykle... A jak to dopadlo? Pány autory Josefa Ladu a Břetislava Mencáka (mimochodem skvělý překladatel Dětí z Bullerbynu Astrid Lindgrenové) by jistě potěšil fakt, že jejich Veselý červenec z roku 1977, několik měsíců kraluje v knihovničce dítěte ročníku 2015. :-)


Lenošení v posteli, mytí v potoce, snídaně pod stromem, Veselý červenec má skutečně příjemně prázdninovou atmosféru. Když se k ní přidá jednoduchý příběh o koncertě zvířecí kapely, na který se děti vypraví do lesa, podaný chytlavými verši s precizními rýmy a obrázky se spoustou zajímavých detailů  není divu, že se líbí. 










A tak čteme. Na přání. Čteme až do ochraptění našich hlasivek, s hřejivým pocitem, že to malého čtenáře tak baví. :-)


1 komentář:

  1. Dobrý den,již dlouho hledám tuto krásnou pohádku, kterou mi vyprávěla má babička. A dnes se mi to povedlo a mám slzy v očích. Umím jí nazpaměť, jen konec mi chybí v hlavě, to už jsem vždy asi usnula. Z fotek knihy se mi nějaké verše hned vybavily. Dala by se sehnat? Nebo alespoň opsat? Děkuji předem za odpověď. Můj email: koromhazovaeva@seznam.cz p

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři blogu, děkujeme za vaše komentáře, tipy a postřehy.